Değişen Para Kazanma Politikasıyla YouTube, İçerik Üreticilerini Yeni Bir Döneme Davet Ediyor
Dünyanın en popüler video platformu olan YouTube, içerik üreticilerinin gelir kaynaklarını etkileyen önemli bir güncellemeye hazırlanıyor. Şirket, İş Ortağı Programı kapsamında yaptığı yeni açıklamayla, orijinal ve özgün içeriklerin ön plana çıkarılacağını ve bu doğrultuda bazı içeriklerin para kazanma imkanlarının sınırlandırılacağını duyurdu. Bu gelişme, içerik üreticilerinin dikkatini çekmiş durumda ve platformun içerik stratejisini nasıl şekillendireceği merak konusu oldu.
Teklif Formu
YouTube’un yeni politikası ile temel hedef, tekrarlanan ve otomasyonla üretilmiş içeriklerin gelir elde etme imkanlarını azaltmak ve gerçekten özgün, yaratıcı videoların önünü açmak. Şirket, 15 Temmuz 2025 tarihi itibarıyla yürürlüğe girecek bu düzenlemeyle, seri üretim ve sürekli tekrar eden içeriklerin tespit edilmesini sağlayacak. Bu sayede, aynı tarzda ve benzer videolar paylaşan kanalların, içerik kalitesine göre değerlendirilmesi ve gerekirse para kazanma haklarının sınırlandırılması planlanıyor.
Ayrıca, platform bu yeni politikayla, içerik stratejilerini değiştirmeleri ve daha özgün üretimlere yönelmeleri için içerik üreticilerine zaman tanıyacak. Ancak, eğer bu orijinalliği korumadan aynı tarz içerik yüklemeye devam edilirse, hesapların askıya alınması veya YouTube İş Ortağı Programı’ndan çıkarılması gibi ciddi sonuçlar doğurabilir. Bu noktada, YouTube’un henüz tam olarak hangi içeriklerin “seri üretim” veya “tekrar eden” kategorisine girdiği konusunda net bir liste sunmadığını da belirtmek gerek. Muhtemelen, sürekli aynı tarzda videolar paylaşan ve otomasyonla içerik üreten kanalları kapsayacak şekilde düşünülebilir.
Politika detaylarının 15 Temmuz 2025 tarihinde açıklanmasıyla, içerik üreticileri bu yeni kurallara uyum sağlayacak ve orijinal içerik üretmeye teşvik edilecek. Ayrıca, orijinal içerik üretenlerin bu değişikliklerden etkilenmeyeceği ve platformda özgün çalışmalarını sürdürebilecekleri de vurgulanıyor.