Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Türkiye’deki 15-21 yaş arasındaki gençler üzerinde kapsamlı bir araştırma gerçekleştirdi. Bu araştırmanın sonuçları, RTÜK Başkan Yardımcısı Deniz Güler tarafından detaylı bir şekilde açıklandı. Yapılan çalışmada, gençlerin internet kullanımı ve medya alışkanlıkları derinlemesine incelendi.
Yaklaşık 6.500 çocuk ve gençle gerçekleştirilen bu araştırma neticesinde, gençlerin günlük ortalama 4,5 saatini internet üzerinde geçirdiği tespit edildi. Ayrıca, 1 saat 40 dakikasını televizyon izleyerek, 1,5 saatini dijital platformlarda geçirirken, 52 dakikasını radyo dinleyerek değerlendirdikleri belirlendi.
Teklif Formu
Gençlerin Sosyal Medya Alışkanlıkları
Araştırma sonuçlarına göre, gençlerin %17’sinin gizli sosyal medya hesabı%95’inin sosyal medya hesabı%37 olarak kaydedilirken, haber tüketimi için sosyal medya kullananların oranı ise %71 olarak belirtildi.
Gizli Hesaplar ve Güvenilirlik
İlginç bir bulgu olarak, gençlerin ailelerinden gizli hesapları olduğu görüldü. “Ailenizden gizli sosyal medya hesabınız var mı?” sorusuna %17 civarında, yani her beş kişiden birinin olumlu yanıt verdiği kaydedildi. Bu durum, gizli profil sayısının oldukça fazla olduğunu gözler önüne serdi.
Medya Tercihleri ve Ekran Bağımlılığı
Gençlerin en çok güvendiği medya aracı internetken, ikinci sırada televizyon, en son ise radyo yer almakta. Ayrıca, araştırma bulguları 10 gençten 4’ünün yüksek düzeyde ekran bağımlılığı
Dijital Okuryazarlık Durumu
Son olarak, gençlerin dijital okuryazarlık seviyeleri de değerlendirildi. Araştırma sonuçlarına göre, %29,4’ü yüksek düzeyde, %35’i orta seviyede, %35,6’sı ise düşük seviyede dijital okuryazar. Bu durum, dijital okuryazarlık konusunda hâlâ gelişim göstermemiz gerektiğinin önemli bir göstergesi.